Avontuur Amerika

31 juli 2016 - Yosemite, Verenigde Staten

Vrijdag 22-07-2016

We stappen in Steenwijk op de trein om onze vakantie te starten in het Novotel in Hoofddorp. Als we zijn ingecheckt gaan we eerst nog even het centrum van Amsterdam in. Om 03.00 uur staat er een taxi voor ons klaar en  worden we naar Schiphol gebracht. Leuk die 13 jaar reisbureauervaring, maar een vlucht naar Los Angeles via Londen Heathrow wordt niet als intercontinentale vlucht gezien. Zo hoeven we geen 4 uur van te voren aanwezig te zijn, maar slechts 2,5. We vermaken ons met 31-en.

Zaterdag 23-07-2016

Na twee prima vluchten komen we aan in Los Angeles en verblijven we de eerste twee nachten in het Hilton hotel. Na een echte Amerikaanse maaltijd, hamburgers en patat met formaten die wij niet op kunnen, en een bier(tje) liggen we al om 20.00 uur lokale tijd op bed.

Zondag 24-07-2016

Vandaag gaan we Los Angeles verkennen met een hop-on-hop-off-bus. We kijken onze ogen uit. We starten in Hollywood en Beverly Hills, waar we dan ook de hele ochtend verblijven. Levi blijft foto’s maken van alle Porsches, Ferrari’s, Lamborghini’s, Corvettes en Maserati’s die ons voorbij vliegen. Vanuit Beverly Hills gaan we naar Santa Monica en gaan we pootje baden naast Santa Monica’s Pier met daarop het reuzenrad en de achtbaan. We vervolgen onze reis naar Venice Beach, een waar skaters- en surfersparadijs. Venice Beach staat bekend om de vele kanalen en grachten, zoals Giethoorn. We eindigen de tour bij Fishermans Warf, een pittoreske Haven in de grote stad.

Maandag 25-07-2016

Vandaag mogen we onze motorhome ophalen. Aangezien we geen transfer hebben geboekt kost het taxiritje ons 90 dollar, maar we zitten dan ook in een taxi waar vele beroemdheden hebben gezeten, aldus de chauffeur. Als we aankomen blijkt onze motorhome nog niet klaar te zijn, omdat de vorige bestuurder de airco van dak heeft gereden (tunneltje te laag) en airco lijkt wel nodig te zijn. Eerst krijgen we een lunch en een bioscoopbezoekje aangeboden, maar er komt een annulering binnen. We kunnen ook kiezen voor een andere camper, een free upgrade naar een heuse truck. We gaan akkoord met de upgrade en eenmaal op weg voelen we ons ‘The Fockers’ van ‘Meet the Fockers’.  ’s Avonds overnachten we in Palm Springs, een plaatsje aan de rand van de woestijn. Ons zwembad lijkt een oase; mooie sterrenhemel, palmbomen en ruim 40 graden.

Dinsdag 26-07-2016

We gaan op weg naar Las Vegas! We rijden via het nationale park Joshua Tree. Bijzondere bomen, bijzondere omgeving en meters hoge cactussen. Het is er echter ook bijzonder warm en gedurende de middag begeeft de eerste airco het. Na een paar uur begeeft ook de tweede airco het en dat is niet fijn in een woestijn met ruim 50 graden. We komen behoorlijk verhit aan op Circus Circus in Las Vegas. Een camping op asfalt en het zwembad is al dicht. Na een warme douche op de camping gaan we Las Vegas in, maar doordat we zo warm zijn geworden vandaag valt het echte genieten niet mee. ’s Nachts proberen we te slapen in elke positie die maar iets comfortabel aan voelt; op de vloer, buiten in een stoel of toch maar weer op bed.

Woensdag 27-07-2016

Na veel over en weer gebel en een duik in het zwembad van Circus Cirsuc brengen we onze RV naar een reparateur in de buurt. Beide airco’s moeten vervangen worden, maar het wordt een spelletje wie dit moet gaan betalen; de eigenaar, het verhuurbedrijf of wij. Vandaar dat we de hele middag doorbrengen in de garage, met airco!! J

Aan het einde van de middag regelen de garagemedewerkers een perfect hotel voor ons, net buiten de strip. Another night inVegas. We eten daar een heerlijke maaltijd en Lynn en Lilian gaan met  de gratis shuttlebus naar de strip om een show te bekijken in de tent van Circus Circus. Op de terugweg zien we een vreemd fenomeen. Een fireball boven Las Vegas. Het blijkt de Chinese raket te zijn, die terugkeert in de dampkring.

Donderdag 28-07-2016

We worden wakker gebeld in onze koele hotelkamer. We kunnen onze RV weer ophalen en onze weg vervolgen richting Death Valley. Death Valley doet z’n naam eer aan. Het is er zo onvoorstelbaar heet. Beide (nieuwe) airco’s begeven het wederom. Als we halverwege Death Valley in een saloon bellen met het verhuurbedrijf blijkt Death Valley een restricted area te zijn voor onze camper. Een jonge monteur geeft ons het advies: “TURN YOUR AC’S OFF AND GET THE HELL OUT OF HERE’. En dat is wat we doen. Onderweg zien we een uitgebrand busje en nog een gestrande auto, toegegeven; we beginnen ons behoorlijk te knijpen. Als we Death Valley uitrijden voelen we ons opgelucht, we rijden helemaal door tot Sequoia National Forest. Daar overnachten we op een heerlijke camping met zwembad en zijn we blij dat alles zo goed is afgelopen.

Vrijdag 29-07-2019

Van Sequoia National Forest proberen we Sequoia National Park in te komen, The south entrance is echter niet geschikt voor onze motorhome, dus we moeten een aantal honderd kilometer omrijden. Allereerst vinden we een prachtige plek om te zwemmen met alle locals (lees Indianen). We zwemmen samen met ze in de rivier de Kaweah. Eenmaal aangekomen bij the north entrance blijken alle campings vol te zijn en keren we weer om naar een vergane camping om de nacht door te brengen.

Zaterdag 30-07-2016

We rijden opnieuw naar Sequoia National Park. Er wordt weer aangegeven dat alle campings vol zijn. We rijden helemaal door tot Sherman Tree, de grootste boom van de hele wereld. Sherman is maar liefst 2200 jaar oud. Indrukwekkend om daar bij te staan, We realiseren ons dat deze boom er al stond voor Christus en alle oorlogen heeft meegemaakt. Mooi stukje geschiedenis. We passen onze geplande route opnieuw aan en rijden richting Yosemite park. Hele afstanden, maar gezien deze hitte vinden wel het allemaal ok. Door de hitte hebben we inmiddels een instelling van: Bin here, done that and off to the beach.

Morgen gaan we Yosemite in en hopen we daarna een flinke reis te kunnen maken richting San Fransisco.

Weetjes:

We hebben een haat-liefde verhouding opgebouwd met onze ‘meet the Fockers RV’

Amerikanen hebben bijzonderr prijzen in de supermarkt. Ongezonde dingen zijn uitzonderlijk goedkoop en gezonde dingen zijn extreem duur (vb. 1 avocado $ 5,--)

Welvaart en armoede leven direct naast elkaar

We willen meer zien en ervaren van Amerika

1. Margriet Schreuder-Wijnand:
    31 juli 2016
    Wat een verhaal! Met recht een avontuur! Fijn dat jullie ons dit laten mee beleven! Jullie zien,ontdekken,doen en genieten veel! Heerlijk! Groetjes!
  2. Bianca:
    31 juli 2016
    Leuk om zo jullie ervaringen te kunnen lezen! En een tegenslag hou je toch altijd bij zo'n reis, incasseren en verder genieten, maar dat is jullie wel toevertrouwd! Nu al benieuwd naar jullie volgende blog. X
  3. Angela van der Meulen:
    31 juli 2016
    Spannend maar wat een geweldige ervaring. Met zoveel warmte moeten jullie veel drinken en lekker koel blijven in het zwembad. Wij volgen jullie reisverhalen met heel veel plezier. Geniet van het avontuur en blijf posten. Dikke knuffel en groetjes.
  4. Roelof en Gretha:
    31 juli 2016
    Wat een mooie blog heb je gemaakt!! Geweldig om jullie belevenissen te lezen. Geniet van jullie avontuur!!!
    Groetjes Gretha
  5. Sake Saakstra:
    31 juli 2016
    Prachtige ervaring. Ben zelf ook in Death Valley geweest met auto en ook onze airco begaf het ..... Werd overigens prima en afdoende opgelost. Ook Yosemite en San Francisco hebben wij bezocht. Tip: ritje met de Cable Car in San Francisco en veel plezier verder.
  6. Anne en Annemiek:
    31 juli 2016
    Dat is nog eens een vakantie. Alles er op en er aan. Amerika bezoeken blijkt dus één groot avontuur te zijn. Verwondert ons niet. Een ervaring voor het leven dunkt ons. Veel plezier en nog meer goede avonturen toegewenst van Annemiek en Anne.
  7. Marja Koopman:
    31 juli 2016
    Super om te lezen. Hopelijk gaat het de verdere reis goed. Jullie hebben ook een echte Amerikaanse camper. Yosemite park lijkt mij erg leuk. Wij zouden daar ook heen, maar voor ons was het net wat te ver reizen. Ik Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
    Blijf genieten!!
  8. Joop, Vrouwkje, Jos, Sanne en Jop:
    1 augustus 2016
    Top lieve jongelui wat een belevenissen. Amerika: Big, Bigger, Biggest! Of schrijf je dat anders? Avonturen om nooit te vergeten. Nu een aangenamer 'klimaat' gewenst! Geniet met volle teugen, wij volgen jullie graag! Liefs van Joop, Vrouwkje, Jos, Sanne en Jop